Bloggintresserade

15 mars 2012

ORD..................

Under min tidiga morgonpromenad började jag fundera över ORD..........dess uppkomst,betydelse,
nytta och hur vi tolkar dem. Tolkningar är enligt min erfarenhet många gånger väldigt personliga och dessutom starkt färgade av vad vi har med oss i den så kallade ryggsäcken. Det är väl så många missförstånd uppstår särskilt skriftliga.
Hur som helst,för mej är ordet MÅSTE ett högst onödigt ord för att inte tala om dess betydelse och innebörd,snudd på hatord. jag tror att för de flesta både negativt och aningen ångestladdat.
Undrar var ifrån det kommer och varför "uppfinna" ett sånt ord, kan inte komma på en enda anledning till det.
Eftersom jag tänker  i dessa banor,har jag förmodligen för många MÅSTEN just nu. I alla fall i
negativ bemärkelse. Finns det förresten positiva måsten?
I eftermiddag ska jag vandra i skogen med min fyrbenta vän,då ska jag låta vinden ta alla mina måsten och låta dem flyga fritt, föra dem långt bort från mej. Ordet MÅSTE må fara samma väg.
Ha det gott mina vänner.

2 kommentarer:

  1. Jag måste inte bädda sängen, måste inte städa idag. Låter inte det positivt????? Nu ska jag laga mat bara för att vi är hungriga men jag måste inte--HA, ha
    Edsätergumman

    SvaraRadera
  2. Du är så klok du. Jag vet inte om det är när man släppt på måste som man känner sig riktigt värdelös. Behövs jag egentligen...

    SvaraRadera