Bloggintresserade

26 juni 2012

PARADISETS INNEVÅNARE

Igår efter att jag varit på stickcafe' inne i Hudik tog jag "någon" i hågen och åkte
till vår skog.Klev ur bilen andades efter konstens alla regler,funderade på att göra korstecknet också men det fick vara. Gick med bestämda steg mot krälarens och min förra mötesplats,yes inget eller ingen där så vi fortsätter,Chappe passerade med viss tvekan hade nog mattes utbrott förra gången  i färskt minne.
De enda i djurväg vi träffade på var ett gäng myror och två feta lata o orädda skatungar,alltså inget att hetsa upp sej över. Hoppas jag skrämde huggisen så han drog så långt vägen räckte eller för min del ännu hellre in i det eviga paradiset.
Nu har jag tagit fram lite tyg och ska testa att rita mönster med den förnämliga pennan jag fick
av Margareta B härom dagen.Sedan kommer ett av mina älskade barnbarn Maja och ska sova över,oj vad vi ska mysa,leka o framför allt läsa.
Ha det gott

2 kommentarer:

  1. Njut av ormens frånvaro o av barnbarnets närvaro. Barnbarn är mycket trevligare än kräldjur. Förstår inte hur folk kan ha ormar som husdjur, inte kan man väl gosa med dessa varelser. Ja vem vet??????
    Kram Edsätergumman

    SvaraRadera